Students of pedagogical school in Most

 
 

Read and write - 3 STEP

ÚKOLY PRO 3. KROK PROJEKTU
(Zde už se s námi vážně počítá, neudělejme si ostudu!)



CHATS
They have agreed that 8.30-9 pm (CET) on Mondays, could be a good time for our students to meet.

Nevzdávejte to, pokuste se v tomto čase dostat k počítači a pokuste se zkontaktovat se studenty z jiných zemí. Pracujte v prostředí Twinspace. Pokud někdo již ztratil adresu, mám vše u sebe, stačí se jen přijít zeptat. Zatím vím o dvou zdařilých kontaktech: Vlasta – Švédsko, Aneta L. – Španělsko.


STEP 3
TASK 1:
In pairs:
Do a PPT presentation presenting (cca 8 slide) the Czech culture to your European partners:
Think of a song in your language which may well represent the way of living, the habits of young people, for example, and translate it into English. Your partners will do the same, then you will translate their song into your own language.


TASK 2:
Choose one of these:
a) Think of a song which may well represent the way of living, the habits of young people, for example.

b) If you had to present your school community to a group of international students at a Youth conference/Forum, which song would choose?

c) If you had to choose a song to represent you to people in 2200(?) in a time capsule, which song/CD/DVD/clip would you choose?

d) „A song of protest“ about politics, social issues etc.


ALL THE SONGS HAVE TO BE IN CZECH, YOU HAVE TO TRANSLATE THEM INTO ENGLISH FOR YOUR PARTNERS AND GIVE SOME EXPLANATIONS ABOUT THEM TOO.


TASK 3:
3.1. Find out what ‘musical myths’ your foreign counterparts have about the Czech culture.
Publish your findings and debunk those myths in the Twinspace.
3.2. What do you know or think about the Spanish, the Swedish, the Italians, the Bulgarians, the Portuguese, the Lithuanians, the Latvians and the Polish.
Write about it in the forum in the Twinspace.

A Window to a Culture
Now we have to think of a song in our language which may well represent the way of living, the habits of young people and translate it into English to make our partners understand it. Our partners will do the same, then we will translate their song into our own language.
The point is: do you think a song can give an idea of what we are? For example, if you had to choose a song to represent you to people in 2200, which song would you choose? Think about it so that we can start work.



Rozdělte se do dvojic, to není problém, je nás dvanáct. Pokud by někdo nerozuměl zadání, pomozte si navzájem, popřípadě dovysvětlím krok já sama. Pavla chce pracovat „proti“ a dokázat, že lidová píseň je prazákladem všeho. Možná se k ní někdo do dvojice rád přidá (řada studentek z 2. A má k lidové písni také kladný vztah. I při práci s lidovou písní postupujte podle zadaných úkolů.
Vše by mělo být hotovo do 20. února, tzn. máte na to přibližně tři týdny.

Pavla založila náš blog: www.czechteam.mypage.cz
V současné době máte na této stránce také veškeré úkoly, které Vám zasílám poštou (dále budou už jen v našem blogu), zpracování budete psát také do blogu. Musíte pouze chvilku počkat, až Vám bude umožněn přístup pro editaci.